Verwerking van uw verzoek tot uitstel

In uw account op Fiscaal-online.nl heeft u de lijst met particulieren en onderneming geïmporteerd, en meteen naar de Belastingdienst verstuurd. En dan?Na het indienen van de uitstelverzoeken ontvangt u meteen reactie vanuit de Belastingdienst met een goedkeuring/afkeuring. Vanaf begin april verstuurt de Belastingdienst de inhoudelijk reacties naar de belastingconsulenten via het servicebericht uitstel. 

TIP:Bij Fiscaal-online.nl maakt u voor slechts 89,95 onbeperkt gebruik van de uitstelregeling belastingconsulenten. Inclusief servicebericht uitstel en inleverschema!

Uitstel geblokkeerd

Het kan voorkomen dat de Belastingdienst bepaalde BSN of RSIN blokkeert na een verzoek van een inspecteur. Het is dan niet meer mogelijk om voor deze cliënten uitstel aan te vragen.

Uitstel geweigerd

U ontvangt bericht wanneer de Belastingdienst uw verzoek weigert. In het servicebericht uitstel staat vermeld welke verzoeken zijn geweigerd. Mogelijke redenen voor het weigeren van een verzoek zijn:

  • Het heffingstijdvak is onjuist
  • Uw cliënt mag niet deelnemen aan de uitstelregeling
  • Er is een aanmaning verzonden
  • Achterstand op het inleverschema
  • Er is al eerder uitstel aangevraagd
  • Uw cliënt zit bij een andere belastingconsulent in de uitstelregeling